Vårvinter.

Vilken onödig dag, egentligen. Igår ställde jag inte klockan, för jag tänkte att Melvin vaknar ändå så tidigt. Känns bara som överkurs att ställa den. Kvart över tio (!) vaknade jag, och fick helt enkelt väcka Melvin. Tror däremot inte att han är helt kry?!

Men sen dess har vi i princip inte gjort någonting, mer än varit ute och lekt lite. När jag vaknar så sent känner jag lite att jag har kastat bort hela dagen, sen orkar jag inte ta tag i något. En rätt knäpp inställning, men sån är jag. Fint väder fick vi iaf, har precis varit ute och gått med Melvin så han somnade i vagnen. Jag fick mitt efterlängtade kaffe.

Knopparna börjar komma upp i rabatterna nu, och jag längtar ännu mer efter att den riktiga våren ska komma. Känns verkligen som att vi behöver den nu. Och ska jag bara gå hemma nu så vill jag kunna vara ute och fixa lite, snart är det ju dags för penséerna att planteras med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0