Trött....

I fredags ringde min gamla chef, dom hade kris på jobbet och ville att jag skulle hoppa in. Klart att jag inte kunde tacka nej, jag är för snäll. Har haft ångest för detta hela helgen, skulle dessutom jobba med en ny tjej jag inte träffat innan. Och dömande som jag är tycker jag att det blir ännu jobbigare då. Jag måste sluta döma folk, helt enkelt. Klockan ringde halv sex i morse, och tro det eller ej men jag var pigg! Detta har nog inte hänt det senaste året. Körde och hämtade jobbilen och sen var det dags igen, det känns som om det var igår. Samma människor, ställen och dofter. Jag mådde illa när jag kände doften av det nybakade brödet på ica i asarum, sist jag var där kräktes jag pga doften. Gravid som jag var och jag hade inte berättat om det än. Minnerna fick mig att må illa på samma sätt som då. Men samtidigt tyckte jag att det var helt okej att jobba. Tjejen jag jobbade med var supertrevlig. Hennes mamma och mammans sambo äger Kompaniet och jag blev även erbjuden att jobba extra som bartender. Och jag blev faktiskt intresserad. Jag menar, som något litet extra då och då... Det tåls att fundera på.

För övrigt är jag dödstrött, det märks att man är bortskämd med sovtiderna sen Melvin blev till. Och i 1 månad till ska jag njuta av detta, för sen är det Roberts tur. Och det skär i mitt hjärta. Min lille bebis är snart stor, varför går tiden så snabbt när man inte vill det?

Melvins farmor har varit här hemma med honom idag. Jag beundrar henne, hon var i Gbg i helgen och sprang Göteborgs varvet. Kom hem sent igår, var här vid halv sju i morse och efteråt skulle hon jobba tills tio ikväll. Det är härligt med mor-/ far-föräldrar som gör vad som helst för sina barnbarn. Hon hade även med sig massor av kläder till Melvin som dom hade shoppat i helgen. Tack så mycket säger vi då! :) Och tack för de underbara kläderna och för att du gav av din tid till oss!

Nu ska jag njuta av dessa tre dagarna jag är ledig, på fredag och lördag är det dags igen. Fast då är jag florist, och vi har ett bröllop att fixa :) Underbart! Behöver jag säga mer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0