Promenad och tankar om Ronneby.





Hade precis gjort mig klar för att ta lilleman på en sväng i vagnen, vädret är ju underbart!  Tror ni inte att han somnar i sin säng precis när jag är klar? Då får det bli en runda sen när han vaknar, måste ju ta vara på dagar som dessa. Så jag antar att nu får jag göra lite nytta istället, plocka in disken, dammsuga osv. Hmm, jag vill ju inte...


Ikväll kommer våra goa vänner från ronneby hit. Roberts barndomskompis och hans söta tjej Fia, och så deras lille Vidar... Det ska bli mysigt, vi har inte träffats sen Vidar föddes och det är över 2 månader sen. Det blir ju så, när man inte bor så nära varann. Ibland saknar jag Ronneby, tror Robert också gör det. Men vad ska man göra? Vi flyttade ju därifrån för att vi köpte hus här, och vi trivs ju här med. (förutom med packet som bor lite längre bort och den dumma vägen som går utanför). Men vi har en mysigt hus som vi renoverat klart inne, underbara grannar på alla håll (jag tror att vi har haft en himla tur med dom, för så bra grannar kan man knappt få någon annanstans, eller hur Lisa? Ha ha...)
Nej, vi får helt enkelt nöja oss med att åka till Ronneby ibland. Och så får vi tänka på att hade vi bott kvar i Ronneby, hade vi även bott i en liten två UTAN balkong. Men... Ronneby är en mysig liten stad. Fast vårt fina hus är i Mörrum :)  Och här har vi den större delen av våra familjer. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

jo, grannarna här e dom bästa, ialla fall dem över vägen :)

2009-03-11 @ 19:02:06
URL: http://minaminis.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0