Killar i köket.

Visst är det härligt och gulligt på alla sätt när killen vill hjälpa till i köket, men ibland gör dom mer skada än nytta. Men det får man ju absolut inte säga till om, för då sätter dom inte sin fot i köket mer :)

Robert erbjuder sig att börja steka kycklingen, han frågar om jag kan sätta in pommesen i ugnen. Jag börjar förbereda pommesen och sätter på ugnen. Sen går jag för att han sen kan sätta in pommesen när ugnen är vagn.
Sen hör jag Robert ropar från köket:

Ro - Ska du sätta in pommesen eller?
Re - Ja, men jag trodde du gjorde det när ugnen var varm, eftersom du är i köket hela tiden..
Ro - Nej men, jag vet väl inte vad du har tänkt.
Re - Ska jag hälla i mer smör i pannan? Annars bränns kycklingen. 
Ro - Men jag har olja i.
Re - okej, men jag tar smör nu för jag tycker inte om olja, det bränner bara fast då.
Ro - Nej, det är mer fett i olja, så det bränner inte fast.
Re - Men varför är den bränd nu då?
Ro - Jo, för jag har ju typ inte rört om på typ 7 minuter.

Och där står jag och kollar på en bränd kyckling som nästan är klar och helt utan krydda. Tack för hjälpen älskling! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0