En fin vårdag i mars.

Japp, en fin dag har det varit. Och det tackar vi för... Jag och Melvin tog en tur bort till syster Bella, där fick vi god fika och snackade en hel del. Sen gick vi ut i trädgården lite, för att njuta av solen och kolla på alla lökar som har växt upp. Det är härligt, att se hur det växer och sen blir det vackra blommor. Eller är det bara vi florister som förstår tjusningen med det? Förresten, jag ska jobba till påsk. Det ska bli underbart. Att få komma hemifrån lite och göra det som man älskar. (Jag älskar att vara hemma med, missförstå mig inte.) Men att få stå där och plocka bland blommor, prata med kunder och bara få finnas till - som florist. Det är en härlig känsla. Och det var allt för längesen jag jobbade nu, så jag hoppas att mina gröna händer inte har blivit bruna och att jag lyckas vara en bra florist för kunderna.

När jag kom hem skulle jag börja med middagen, men fick snabbt en stark känsla av att jag MÅSTE putsa fönstrena! Jag har inte putsat dom sen vi flyttade in och gubben som bodde här innan har säkert inte gjort det på flera år. Och när det är så fint väder vill man ju åtminstone se ut. Jag hann börja, sen hörde jag Melvin gallskrika. "Åh nej, han har vaknat", var det första jag tänkte. Så där stod jag med maten på spisen, öppna fönstren som skrek efter en ren trasa och en skrikande unge som helt enkelt inte ville sluta gapa. Visst är livet härligt! :)
Resultatet? Robert fick sin middag, fast att jag glömde salt och peppra, Melvin blev glad när pappa kom hem och busade och vi ser ut genom fönstrena.... På nedervåningen.

Nu står kladdkakan i ugnen, jag snodde receptet som Lisa tipsade om på sin blogg. Det verkade kanon! Robert sitter och väntar förväntansfullt. Så den är klar i lagom tid tills vi bänka oss framför Desperate housewives. Och sen ska jag njuta av denna kladdkakan. Och så får det bli en himla lång promenad imorgon, och en massa övningar. För snart är det sommar och då ska bikinin fram, kära vänner.

Skänker en tanke till Inger idag med, som ska opereras idag pga hennes hjärtinfakt igår. Vi håller tummarna för dig, jag älskar dig så mycket. Utan dig skulle det verkligen vara tomt!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh va kul för dig att arbeta i påsk :-) är ju en mysig och lugn helg. det kommer gå toppen ;-)

2009-03-18 @ 09:34:38
URL: http://dendarfin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0