Tråkig söndag.

Usch, vilket tråkigt väder. Man känner ju inte för att göra någonting. Hade velat vara ute men det är ju så kallt. Vart tog det fina vädret vägen. Det har ju varit fint väder hela veckan, enbart för att en annan har jobbat och knappt varit ute. 

Veckan har i alla fall varit skitrolig! Det har varit så skönt att få jobba lite, eller mycket kanske jag ska säga. Vi har haft så mycket att göra. Massor av begravningar och till och med bröllop, och köpsugna kunder på det. Ska lägga upp lite bilder sen på sorgdekorationer jag har gjort, och så brudbuketten naturligtvis :) Men just nu orkar jag inte. 

Robert ligger i soffan och degar och Melvin sover. Vi skulle egentligen gått en runda men det tar ju tid innan man har ork i kroppen för att ens göra sig i ordning. Det får bli senare i eftermiddag. Jag skulle bakat lite bullar med en sånhär dag, så att man har lite i frysen när det kommer hem folk.

För övrigt så har vi beställt nya fönster till hela vårt hus, plus altandörr. Robert skulle ge sig på att måla våra gamla fönster och när han bara hade några kvar gick det snett. Han hade precis målat klart när Melvin skrek efter mat, då passade vinden på att ta våra fönster och de föll omkull på varandra. Så Robert fick nog och beställde nya fönster till hela huset. Vilket jag är rätt nöjd med :)  Jag har velat ha nya fönster länge och nu behövde jag inte ens tjata till mig det :) Tänka att dessa män också kan göra fel ibland, det känns bra. Men nu ser det ut som om jag och Robert har haft ett stort gräl och försökt slå sönder huset, folk som går förbi kollar konstigt på huset. Dom tänker väl att folket på bygatan är inte riktigt vettiga. Haha....

Nej, nu ska jag roa mig med att tvätta. Det ska ju bli roligt, eller?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fast ert sovrum upplevs som mycket mysigare än vårt. Men det är ju för att jag inte är nöjd, vill ju ha ny säng och allt.

denna svarta har jag köpt på färghuset, den vita som jag ska ha i ellies rum har jag köpt på moveus. finns massor på nätet med.

2009-04-19 @ 18:43:59
URL: http://minaminis.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0